onsdag 8 juli 2009

Något ställe

Något ställe i världen finns det skydd.
Något ställe i världen finns det trygghet.
Något ställe i världen finns det en vänlighet
Något ställe i världen finns det kärlek.

Där jag är finns det skydd.
Där jag är finns det trygghet.
Där jag är finns det en vänlighet
Men där jag finns saknas det kärlek.

Tankarna fladdrar runt och runt i huvudet. Det är som ett gäng korpar som inte har ro att sätta sig ner i trädets skyddande armar.
Önskar i bland att jag var jägare så jag skulle kunna skjuta bort lite korpar som flyger runt ovan mig. Men de verkar bara bli fler.

Tror det är dags att bryta mönstret. Börjar känna mig liten igen. Vill bara försvinna. Vist skulle nog många undra var man tog vägen. Men hur många skulle egentligen sakna en. I dagsläget skulle jag nog säga 3 personer. Många andra som känner mig skulle nog mest rycka på axlarna och gå vidare med sina liv.

2 kommentarer:

anderssonanna sa...

Varför tror du det! Du betyder mer än du tror!

Ida sa...

Robban... sluta nu :)